Feed on
Posts
Comments

Idag efter jobbet skulle jag hänga med ynglingen till Barkarby och köpa en TV. Och då snackar vi första egna prylen till lyan. Jag kan fortfarande själv minnas den känslan… Den är speciell, eller hur?!  

I vilket fall, vi stod tålmodigt i kylan och stampade på den försenade bussen, och halvsprang till värmen. Som vanligt när man som mest längtar efter den ,så är den minst tio minuter försenad och man har nästan problem att komma ombord pga man frusit fast. Men vi kom på och vi kom fram.  Sen började botaniseringen. TVn skulle ju naturligtvis vara med  platskärm, och det var tur för det fanns bara platta TV-apparater. (Kan det stämma? Har det blivit som med gamla vinylspelarna?? )  De mindre passerade vi raskt, på vägen haffade vi en kille med namnskylten tekniker, och armarna full med tatueringar som fick stå ut med våra frågor.  Till slut  betämde yngligen sig för en 37 tums Samsung, som fyllde både behov och behag. :-)   

  Efter en stund vid Guitar Hero-hörnan så kunde vi betala och planera hemresan. Och det var nu vi fick lite problem. Vi hade båda tackat nej till erbjudanden om hämtning från varsitt håll, utan tänkt ut att vi kunde fixa hemfärden med denna kartong med buss eller taxi. Jag ringde Taxi Kurir, som fram tills idag har varit ett självklart val för mig att ringa när det gäller taxi. I växeln svarar den mest nonchalanta, otrevligaste, och tjurigaste människa någonsin. (Hon hade verkligen inte fått stick i pälsen på länge, Där har vi det igen! )  Först var hon bara korthuggen och man hörde smackandet av tuggummit, sen när jag bad om att få en kombibil klippte hon av mig innan jag hann avsluta meningen. -Nej det går inte, vi tar inga körningar med TV-apparater! sa hon.  (???)  

 dsc00033.JPG

 Sånt här kan göra mig riktigt irriterad. Eftersom jag själv pratar hela dagarna i telefonen, blir man lite yrkesskadad och lite petig i såna sammanhang. Okej igen att man kan ha en dålig dag, men en kund för den delen inte få känna att den är ett besvär när den ringer.  När jag ifrågasatte det hela skyllde hon på att deras försäkring inte täckte såna körningar… (jaha men levande människorkörningar täcker de?)  Det var ingen idé att fortsätta, så vi la på, och ringde de tidigare bilförarna som erbjudit skjuts… Naturligtvis hade annat ommit i deras väg, så det var ju kört nu.

Jag ringde då Taxi Stockholm som, efter jag presenterat mig och uppgivit vårt lilla problem svarade: -Självklart, inga problem! Det kommer en bil om några minuter. Strax därefter kom en kombitaxi, och med vissa svårigheter lyckades vi baxa in den jättestora TV-lådan i bilen och åka iväg.  Då insåg vi att det var nog lika bra att det hade blivit problem om någon av de vänliga bilskjutsförarna dykt upp, för vi hade aldrig fått in den i någon av deras bilar.

Väl hemma, startade operation TV och ”fixakäksnabbt” innan vi bänkade os framför den nya TVn

Så till sist, ett tips till Taxi Kurir: skicka växeltanterna på kurs, antingen hos er konkurent eller så anlitar ni mig som kursledare i telekommunikationsteknik. ;-)

Leave a Reply

Skapa din egna professionella hemsida med inbyggd blogg på N.nu